De seneste år er lejen for centralt beliggende kontorlokaler steget, og mange virksomheder har været tvunget til at se grundigt på, hvordan man kan effektivisere arealerne. Takket være den hurtige udvikling inden for mindre computere og indførelse af optiske diske og smartphones spiller det personlige skrivebord en mindre og mindre rolle.

Det er blevet mere almindeligt med mobile arbejdspladser og mindre arbejdsarealer. Alligevel er kontorernes størrelse ikke blevet reduceret tilsvarende. Designere rundt om i verden har set på dette nye fænomen sammen med producenter af kontormøbler og opbevaringsløsninger. Her har man sammenlignet en mere traditionel planlægning af kontorarealerne med et moderne tankesæt. I dag er kontoropbevaring ikke længere en usynlig del af kontoret. Den spiller en central rolle og udgør en del af designet og helheden. Gennem nøje planlægning, benytter man kontoropbevaringsenhederne til at opdele kontorarealet, effektivisere gulvarealet og slippe for dyre afskærmninger af lokalerne. Tip til effektivisering af kontoret:

  • Udnyt rummets højde til optimal opbevaring med Sysco-hylder, der placeres efter væggene. Sysco® Cabinets
  • Opdel arbejdsområderne med kontoropbevaring Sysco® Office cabinets
  • Områder til f.eks. printere eller små mødelokaler kan skabes med Acoustic Sysco® shelving
  • Tænk på kontorets akustik. Benyt lydabsorberende opdeling til dæmpning af det generelle støjniveau i kontoret.